Oblíbené značky - Klorane

oblíbené značky - Klorane

Botanická péče s pečlivě vybranými přírodními aktivními látkami vhodná pro celou rodinu. Klorane o Vás pečuje již více než 50 let. Stejně dlouho pečuje i o přírodu a chrání její bohatství.

 

50 let historie

 

1965 – Klorane zahajuje éru dermokosmetiky

 

Pan Pierre Fabre zakládá Laboratoře Pierre Fabre v roce 1962. Díky svým znalostem v oblasti chemie a botaniky sní tento mladý lékárník o novém typu kosmetiky, která se zrodí o několik let později pod jménem KLORANE.

V roce 1965 kupuje malou laboratoř z pařížského regionu. Se svojí širokou nabídkou mýdel KLORANE zahajuje éru dermokosmetiky. Každý produkt nese označení «pod neustálou farmaceutickou kontrolou» jako podpis Laboratoří Pierre Fabre. Bezpečnost a neškodnost jsou na prvním místě.

V roce 1966 Pierre Fabre vytvoří pod názvem Klorane 1. šampon na bázi rostlin: šampon s heřmánkem pro zlatavé odlesky blond vlasů. Tento  "must have" brzy ovládne koupelny všech Francouzek jako první z dlouhé série péče čerpající svůj původ v rostlinné říši.

V roce 1967 Pierre Fabre uvádí dvě nové řady přípravků Klorane. Péči pro miminka Klorane Bébé se zklidňujícím a ochranným výtažkem z měsíčku a zklidňující vodu s výtažkem z chrpy jako neodmyslitelný přípravek na odlíčení citlivého očního okolí.

V roce 1969 se rodí ústřední princip značky: 1 rostlina = 1 řešení, jednoduchý slib, který dodržujeme dodnes: spojení jedné rostliny s jedním hlavním účinkem.

 

1971 – Zrodila se hvězda - suchý šampon

 

Suchý šampon KLORANE s kopřivou byl na trhu s vlasovou péčí něco jako bomba. «Jen 5 minut...a zcela bez vody! » slibovala dobová reklama. Tento hvězdný produkt byl původně vytvořen pro nemocné nebo starší osoby upoutané na lůžko, ale díky jeho praktickému použití si získal oblibu kadeřníků, celebrit a nakonec se stal neodmyslitelným přípravkem navracejícím lehkost rychle se mastícím vlasům. Během chvíle se tohoto kouzelného spreje prodalo přes milión kusů!

V tomto období se Klorane také vydává do světa. Nejdříve se otevírá pobočka ve Švýcarsku v roce 1969, poté v roce 1972 v sousedním Španělsku a dále v Belgii, Anglii a Portugalsku.

KLORANE těží ze svého dvojího zázemí - farmaceutického a botanického. Pierre Fabre registruje mnohé patenty zaručující  nejen rostlinný původ produktů, ale zároveň farmaceutickou účinnost aktivních látek. Je to pokrokový koncept, který se postupně vyvine v tzv. botanickou expertizu®.

 

1980 – Každodenní jemnost pro celou rodinu

 

80. léta představují velký zlom.

V konzumní společnosti ovlivněné všemocným modernismem KLORANE sází na jemnost a uvádí novou generaci šamponů na časté použití na bázi rostlinného mléka a mléčné emulze. Zrodí se Velmi jemný šampon s ovesným mlékem a dodnes je to nejoblíbenější řada vhodná pro celou rodinu včetně dětí od 3 let.

Nastává také správná doba pro nové obaly - průhledné flakony. Místo skla nastupuje moderní plast! Plast, který Klorane bude během následujících let vylepšovat, odlehčovat a recyklovat, aby co nejvíce snížil dopad na životní prostředí. Přírodnost je na prvním místě a odráží se i v komunikaci značky. Žádné reklamy plné superžen v luxusních vozech, jak bylo tehdy zvykem. Agentuře Harmony se podařilo vyjádřit image přirozeně krásné ženy Klorane.

 

1992 - Světová traceabilita

 

Rok Summitu Země v Rio de Janeiro je zároveň rokem, kdy se zrodil pojem Phytofilière® - řetězec standardů kontrolujících každou fázi v procesu výroby od pěstování a sklizně rostlin přes získávání aktivních látek po jejich začlenění do finálních produktů Klorane. Není to jen závazek, ale smlouva o důvěře, kterou KLORANE uzavírá se svými zákaznicemi.

 

1994 – Nadace na ochranu rostlinného dědictví

 

« Chci být užitečný pro život a sny… » zpívá v jedné francouzské písni Julien Clerc. Klorane chce to samé. Založenému Institutu Klorane pan Pierre Fabre svěřuje 3 mise: chránit, zkoumat, vzdělávat. Tato firemní nadace se zavazuje chránit a zachovávat naše rostlinné dědictví.

 

2000 - KLORANE miluje ženy, ženy milují KLORANE.

 

KLORANE se podařilo najít rovnováhu mezi vědou a přírodou. Jeho přístup je nenapodobitelný a velmi odlišný: 70 % Francouzek, které kupují dermokosmetiku v lékárně, KLORANE znají. Některé produkty se stávají dědictvím, jehož tajemství se předává z matky na dceru.

Cedrát z Korsiky s jemnou detoxikační dužinou, granátové jablko pěstované a ručně sklízené v Maroku pro barvené vlasy, hutné a vyživující mangové máslo. To je síla rostlin. Doba přeje novým technologiím, ale KLORANE nezapomíná na své botanické kořeny.

Botanická konzervatoř Pierre Fabre ukrytá v 5hektarovém parku v regionu Tarn otvírá své brány. Čítá herbář se 7000 druhy rostlin, dva skleníky a jedinečnou botanickou zahradu.

V roce 2007, kdy peloponéský poloostrov zdevastují ničivé požáry, Institut Klorane vysazuje na místě v oblasti Figalia 10 000 olivovníků. Tyto olivovníky brzy zplodí olivy Koroneiki, bohaté na elixír mládí pro vlasy a vlasovou pokožku, který se dostane na trh v roce 2015 jako řada s esenciáním výtažkem z oliv.

 

2010 - Ať Vás síla provází…

 

Od roku 2010 KLORANE bojuje s vypadáváním vlasů pomocí kúry Cure de force. Nadopovaná stimulujícím chininem a kofeinem navrací sílu unaveným a oslabeným vlasům. Klorane se ve své expertize posouvá stále dál a uvádí řadu s výtažkem z pouštních datlí, plodů Balanites aegeptiaca L. , přežívajícího i v extrémně suchých pouštních podmínkách. Tato řada je doslova balzámem pro velmi suché, poškozené a lámavé vlasy.

Ale tímto příběh této ekologicky koncipované řady nekončí. Institut Klorane (dnes Klorane Botanical Foundation) se zapojuje do projektu Velká zelená zeď, vytvoření vegetačního pásma z vícero rostlinných druhů zabraňujícímu šíření pouště, které protíná africký kontinent od západu na východ. Klorane se zavazuje vysadit 10 000 datlovníků pouštních ročně a podporovat místní populaci. 

Institut Klorane se stává zakládajícím členem projektu Unesco Green Citizens « Spusťme změnu », programu, do kterého je zapojeno 8 projektů a 25 osob přispívajících k trvale udržitelnému rozvoji napříč celým světem. Pro naši nadaci je to velká čest. Institut Klorane mění svůj název na Klorane Botanical Foundation.  

 

2018 – Duše botaniky…

 

Nové logo značky a rok bohatý na novinky. Rodí se nová řada péče o tělo s Bio máslem Cupuaçu z Amazonie. I zde se Klorane angažuje v ochraně biodiverzity této natolik důležité oblasti. K dnešnímu dni Klorane obnovil již 11 hektarů Amazonského pralesa.

 

Pečujeme o Vás, chráníme přírodu

Neustálé inovace vycházející z našeho farmaceutického zázemí, nabídka bezpečné, čisté a účinné péče, transparentnost...Objevte naše CSR aktivity.

Lépe pěstovat

100% kultur našich rostlinných aktivních látek nemá žádný negativní dopad na obnovu samotné rostliny. Abychom zašli v ochraně rostlin a jejich ekosystému ještě dál, upřednostňujeme organické zemědělství nebo alternativní metody s nižším dopadem na životní prostředí (bez hnojiv a pesticidů).

Lépe chránit a respektovat přírodní zdroje

Naše nadace Klorane Botanical Foundation vyvinula pro vyšší ochranu přírodních zdrojů celosvětové programy na záchranu biodiverzity a ekosystémů. V Senegalu jsme během 7 let vysadili 70 000 datlovníků pouštních v rámci projektu Velká zelená zeď, který má za cíl bránit rozšiřování pouště.

Snížit enviromentální dopad složení a obalů našich přípravků

Naším závazkem je snížit enviromentální dopad našich přípravků: každý druhý produkt Klorane je ekologicky koncipovaný a v příštím roce se tento počet bude neustále zvyšovat.

Od roku 2012 je každý nově uvedený nebo renovovaný šampon, balzám, maska nebo sprchový gel bioodbouratelný. Náš cíl je mít v našem portfoliu 85% takových přípravků do konce roku 2021.

Naše výrobní linka přeměňuje odpad na energii díky kotli na biomasu, čímž snižujeme uhlíkovou stopu o 1600 tun co² ročně. Papírové obaly našich šamponů pocházejí z trvale udržitelného lesního hospodářství, v krabičkách již nenajdete příbalové informace. Postupně dochází k odstraňování krabiček z našich 200ml šamponů, čímž ušetříme 55 tun papíru ročně. Tuby našich přípravků jsou vyrobeny minimálně z 50 % z recyklovaného plastu a toto procento budeme neustále zvyšovat.

Výzkum a inovace

Naši odbornící na botaniku neustále hledají inovace, které by vyzdvihly účinky rostlin na vlasy a vlasovou pokožku. 13 našich rostlinných aktivních látek je exkluzivních a jejich účinnost je prokázána lékárníky a dermatology. Naším závazkem je nabízet čím dál tím více přírodní složení našich přípravků. Od roku 2019 každý nově uvedený přípravek péče bez oplachování obsahuje minimálně 95 % přírodních složek.

Bezpečnost a traceabilita

Naši odbornící na botaniku zkoumají rostlinnou říši, aby vybrali nejvhodnější druhy rostlin. Zároveň zaručují přísnou farmaceutickou kontrolu od jejich pěstování až po extrakci a výrobu finálního produktu na území Francie.

Transparentnost

Složení našich přípravků je uvedeno na obalech tak, jak si to žádají předpisy. Abychom zašli ještě dál, vysvětlujeme podrobněji, jaké aktivní látky používáme.

Zavazujeme se ke zodpovědnému získávání a využívání přírodních zdrojů přispívajícímu místnímu rozvoji

100 % našich dodavatelů odpovídá požadavkům na kvalitu a společenskou odpovědnost a 82 % našich zakoupených rostlinných aktivních látek odpovídá kritériím fair trade. Upřednostňujeme výrobu ve Francii, navíc s krátkým výrobním cyklem mezi naším střediskem pro extrakci, dodavateli flakonů a výrobní linkou. 

Klorane sdílí své botanické bohatství se zákazníky v 95 zemích světa. Již od roku 2016 jsme hrdým partnerem dárcovské organizace, aktéra oběhové ekonomiky, která ve Francii distribuuje nepotravinářské výrobky těm, co je nejvíce potřebují.

Během 2 let Klorane rozdal 133 000 produktů, které byly určeny k destrukci (zbylé zboží při přechodu na nové verze), jako jsou šampony nebo dětské mycí gely. Těmito dary chce Klorane poskytnout těm, kteří to potřebují, základní hygienickou péči a příspívat k osvětě o osobní hygieně.

Přispíváme k předávání našich znalostí a zkušeností budoucím botanikům

Naši odborníci na botaniku předávají své znalosti a zkušenosti našim partnerům po celém světě, aby správně pečovali o rostliny Klorane. Kůra chinovníku je například sklízena ze stromů starších 6 let, abychom nenarušili jejich růst.

Od roku 2012 je každá nově vyvinutá rostlinná aktivní látka spojená s trvale udržitelným projektem a podporou tamní populace.

600 000 dětem jsme vysvětlili důležitost botaniky a ochrany přírody a naším cílem je toto číslo zvýšit na 1 milion do roku 2025.
Nadace Klorane Botanical Foundation prostřednictvím různých vzdělávacích programů (Graine de Botaniste, Botany for Change…) předává svou vášeň pro botaniku mladé generaci po celém světě.

 

https://www.klorane.com/cz-cs